
Manipulation – eller mänsklighetens räddning?
Manipulation – eller mänsklighetens räddning? Yasemin Arhan Modéer leder ett samtal om kommunikationens roll i omställningen med Martin Kann och Lina Gustavsson, grundare till reklam- och varumärkesbyrån The Bacon Hospital. Hur hänger marknadsföring och beteendeförändring ihop? Vad är det som gör att reklam påverkar våra attityder? Och varför är det så svårt att kommunicera kring just hållbarhetsfrågor? Anklagelserna om greenwash duggar tätt och det nya EU-förslaget för att motverka grönmålning riskerar att leda till greenhush – att bolag inte längre vågar kommunicera kring hållbarhetsfrågor. Läget försvåras av reklambranschens bristande kompetens. Hur ska man göra för att undvika greenwash och greenhush? Och vilka krav bör man ställa på reklambyrån?
Medverkande:
Yasemin Arhan Modéer, grundare, Altitude Meetings
Martin Kann, Creative Director och grundare, The Bacon Hospital
Lina Gustavsson, Sustainability Communications Director och grundare, The Bacon Hospital
Arrangör:
The Bacon Hospital
https://thebaconhospital.com/
Kontakt: Lina Gustavsson – lg@thebaconhospital.com